מיסים על קניות באינטרנט

במהלך כמעט כל חודש אנחנו זוכים לחגי קניות באינטרנט, החל מחגים כמו וולנטיינס, כריסמס, דרך שופינג IL וימי אמאזון פריים ועד לטירוף הקניות של בלאק פרידיי, סייבר מאנדיי ויום הרווקים הסיני.
אז לפני טירוף הקניות הבא, החלטנו לעשות לכם סדר בכל מה שקשור למיסים על קניות באינטרנט, כפי שהם נהוגים בארץ, כדי שתוכלו להערך בהתאם ולחסוך כסף ואי נעימויות כשהמוצרים יגיעו לארץ.

סוגי מיסים על קניות באינטרנט

על פי רשות המיסים בישראל ישנם שלושה סוגי מיסים שונים בקנייה ויבוא של מוצר באינטרנט:

מס יבוא / מכס

מכס הוא מס המוטל על יבוא או יצוא של סחורות אשר עוברות בין מדינות, זאת אומרת מוצרים שנקנו באתרי קניות בחו"ל ונכנסים לארץ.

מס קניה

מס הקנייה הוא מס צריכה עקיף המוטל על מוצרים מסוימים מייבוא או מייצור מקומי. הוא מחושב לפי המחיר הסיטונאי של המוצר, בהתאם לכל סוג מוצר בפני עצמו.

מס ערך מוסף (מע"מ)

מע"מ הוא מס ערך מוסף אשר מתווסף לכל קנייה שאנחנו עושים או לכל שירות שאנחנו מקבלים.

לפני שאתם מזמינים מוצר כלשהו כדאי להעיף מבט על טבלת מיסי היבוא של רשות המסים בישראל (מתעדכנת באופן שוטף).

מתי משלמים מיסים על קניות באינטרנט?

כדי להבין כמה נשלם על מוצר שהזמנו מהאינטרנט, נצטרך להבחין קודם כל האם יש על המוצר פטור ממס קניה. למשל לטלפונים סלולרים יש פטור ממס קניה.
מעבר לפטור ממס הקניה ישנן 4 דרגות מס שאותן תצטרכו לשלם. את המס משלמים עבור עלות המוצר בלבד ולא על המחיר הכולל ששילמתם, זאת אומרת שביטוח ועלות המשלוח לא נכללים ולא מחויבים במס.

עבור מוצרים שעולים עד 75 דולר

אם מחיר המוצר (או מספר מוצרים) שרכשתם בהזמנה אחת לא עולה על 75 דולר, הקניה פטורה ממיסים ולא תצטרכו לשלם מס קניה, מכס או מע"מ. הפטור של עד 75 דולר תקף למוצרים ולא על טבק ואלכוהול.
לדוגמה: אם קניתם מוצר ב- 70 דולר ועלות המשלוח היא 10 דולר, לא תצטרכו לשלם מיסים על החבילה כאשר היא תגיע לארץ.

מוצרים מ- 75 ועד 500 דולר

אם רכשתם מוצר שמחירו הכולל (כולל משלוח, ביטוח וכו') בין 75 – 500 דולר תהיו פטורים ממכס, אך תצטרכו לשלם מס ערך מוסף ועל מוצרים מסוימים תצטרכו לשלם גם מס קנייה.
לדוגמה: אם הזמנתם רמקול ב- 300 דולר והמשלוח עולה 60 דולר, תצטרכו לשלם 17% מע"מ על הסכום הכולל של מחיר המוצר + מחיר המשלוח והביטוח. כלומר: 360 דולר עבור המוצר והמשלוח, לסכום הזה תוסיפו עוד 17% מע"מ. סך הכל המוצר יעלה לכם 421.2 דולר.

מוצרים מ- 501 עד 1,000 דולר

אם תזמינו מוצר שמחירו הכולל (כולל משלוח, ביטוח וכו') בשווי 501 – 1,000 דולר תצטרכו לשלם מע"מ, מס קנייה (אם רלוונטי) וגם מכס. איך מחשבים כמה מס צריך לשלם ? ערך המוצר + 17% מע"מ + מס קנייה (במידה שרלוונטי למוצר) + דמי משלוח וביטוח (אם יש), ולזה מוסיפים תשלום למכס לפי הערך של המוצר.

מוצרים מעל 1,000 דולר

על מוצרים שערכם עולה על 1,000 דולר תצטרכו לשלם מע"מ, מס קנייה (אם רלוונטי) ומכס, כמו שמשלם יבואן שמייבא בייבוא מסחרי. גם כאן תצטרכו לשלם מס לפי הערך הכולל של המוצר + דמי משלוח וביטוח.

טיפ לסיום

אם יש לכם מספר מוצרים שאתם רוצים להזמין מחו"ל, נסו לחלק את ההזמנה לקבוצות של עד 75 דולר והמתינו לפחות יומיים שלושה בין הזמנה להזמנה, כי אם החבילות יגיעו יחד, למשל שתי חבילות של 70 דולר, תאלצו לשלם מיסים עבור שווי כולל של 140 דולר.

בהצלחה!