מתנות לימי הולדת – פיית המתנות

פיית המתנותבתחילת החודש עלה לאוויר אתר פיית המתנות המציע פתרון פשוט ונוח לקנייה קבוצתית משותפת של מתנות לימי הולדת או אירועים בגני ילדים, בבתי ספר ובמשפחה.

הקונספט של פיית המתנות: "במקום לבזבז על שטויות שלא ממש רוצים, קונים יחד ומגשימים משאלות".

נסו להזכר כמה פעמים, אחרי שמסיבת יום ההולדת הסתיימה וכל האורחים הלכו, ניגשתם לפתוח את המתנות ומצאתם את עצמכם מול הר של מתנות שצריך להחליף (אם יש פתק החלפה), בדיוק בשביל זה קם האתר.

האתר מציע לחבריו פתרון למספר בעיות: איך לקלוע לטעם ולרצונות של ילדי השמחה ובנוסף עוזר לאלו שנזכרו ברגע האחרון או שלא יודעים איזה מתנת יום הולדת לבחור.

הרעיון פשוט, במקום הרבה מתנות ששוות עשרות שקלים בודדים, מתנות קטנות או לא שימושיות מאפשר האתר למעניקי המתנות להצטרף למתנה אחת באמצעות הפקדת סכום כסף איתו ניתן לרכוש מתנה שווה בשורה של חנויות איתן פועל האתר.

איך זה עובד?

נרשמים לאתר פיית המתנות ופותחים אירוע (לפחות שבוע לפני תאריך יום ההולדת), מארגני האירוע מחליטים מה סכום ההשתתפות במתנה (ויש המלצות בפייסבוק של האתר) וכל המצטרפים משתתפים בסכום זהה.

לאחר מכן, פיית המתנות שולחת למשתתפים הזמנה במייל עם קישור הצטרפות למתנה.

את מייל ההזמנה והקישור שולחים לכל המוזמנים לאירוע ומי שמעוניין – מצטרף לקניה הקבוצתית (כדי שלא תשכחו לשלוח לכולם – תקבלו תזכורת יומיים לפני האירוע).

כשתאריך היעד מגיע וסכום הכסף הסופי הצטבר, אחרי שביררתם מה הילד רוצה, נשאר לרכוש שוברי מתנה, לקנות את המתנה, לבחור ברכה מעוצבת ולהגיע למסיבה. ניתן לפצל את הסכום שהצטבר למספר רשתות.

בנוסף מקיים האתר תחרות בין בתי ספר: בית הספר שיבצע את מירב הקניות הקבוצתיות יזכה לדמי חנוכה בסך 1,500 ש"ח לקניית ספרים לספריית בית הספר.

ד"ר דפנה לנגפורד-חיים, ממייסדי מיזם פיית המתנות:
"תעשיית המתנות באירועים של ילדים ונוער מהווה בעיה ידועה. מרבית המתנות הניתנות אינן שוות את נייר האריזה שלהן ורבות מהן מוצאות את דרכן לפח במהרה. באותו סכום השקעה ניתן דרך האתר להעניק לחוגגים מתנה יוקרתית ושמישה שתשנה את אופי האירוע. עשרות המתנות ואריזותיהן מהוות מפגע סביבתי מיותר לחלוטין. דרך קנייה משותפת באתר "פיית המתנות" אפשר להעביר מסר חינוכי וערכי אשר הינו השלמה למתנה המושקעת. עשייה סביבתית יכולה להיות משתלמת!"