שופרסל ישיר – ביקורת אתר

שופרסל ישיר של חברת שופרסל הותיקה, הוא אתר קניות המאפשר לבצע קניות של מוצרי מזון, מוצרי נקיון, פארם, כלי בית ומוצרי חשמל דרך אתר האינטרנט והטלפון.

יצאנו לבדוק ולעשות קניות באתר שופרסל ישיר כדי לספר לכם מה דעתנו על האתר.

שופרסל ישיר

עיצוב האתר

הדבר הראשון שנתקלנו בו וללא ספק הדבר הבולט ביותר הוא עיצוב האתר, ההרגשה הכללית היא כאילו מדובר על אתר שנבנה לפני עשור ומאז לא עודכן. האתר ממורכז למרכז ואינו ממלא את כל המסך, לגולש הממוצע האתר בהחלט ירגיש קטן ולא נוח, היינו מצפים מאתר על כל כך הרבה מוצרים ואינפורמציה לנצל את כל שטח המסך.

עמוד הבית מציע לגולש את שלל המבצעים וההנחות ובנוסף מאפשר כניסת לקוחות רשומים והרשמה לאתר, את עגלת הקניות ועוד. רוב הדברים בהחלט שימושיים אבל אי אפשר להתעלם מהרגשת העומס וצורת ההגשה המאכזבת.

גם עמודים פנימיים באתר לא ידידותיים, חלקם טקסטואלים ולא מעודדים קניה.

נוחות גלישה באתר

אתר שופרסל ישיר בנוי היררכית מקטגוריות ראשיות, רובן ברורות ואינטואיטיביות – חלב וביצים, פירות וירקות, בשר ודגים (חוץ מקטגוריה אחת – מכולת ששמה לא ברור בעליל) ומהרבה מאוד תתי (ותתי תתי) קטגוריות. הניווט באתר גובל בהזנחה – נסו למצוא קורנפלקס באתר ותראו (רמז – הוא מתחבא במכולת…) נקודת האור היחידה בחיפוש אחר מוצרים הוא מנוע החיפוש הפנימי שמוצא את המוצר במדויק, חבל רק שאי אפשר להגיע למוצר דומה באותה קטגוריה אחרי שמצאת את המוצר המבוקש.

חלונית עגלת הקניות שמלווה את תהליך הקניה, קטנה מאוד ומציגה 4 מוצרים בלבד, כדי לראות את שאר המוצרים ולוודא שכבר הוספת לעגלת הקניות שלכם מוצר מסוים, תאלצו לגלול בחלונית הקטנה או לעבור לעמוד עגלת הקניות.

תמונות המוצרים קטנות ולא ברורות וברוב המקרים תאלצו לפתוח את התמונה בגודל מלא כדי לוודא שזה המוצר המבוקש.

רישום לאתר ומבצעים

תהליך הרישום לאתר ארוך ולא נוח, כולל שדות מיותרים (לא שדות חובה) אבל מציע מבצע למצטרפים חדשים 200 ש"ח מתנה ( או ליתר דיוק 8 שוברים בסך 25 ש"ח כ"א למימוש בהזמנה מעל 250 ש"ח) לקניות חוזרות באתר, לקונים מעל 200 ש"ח בהזמנה ראשונה.

מבצע נוסף אותו ניתן למצוא באתר הוא חבר מביא חבר; מביאים חבר להרשם לאתר ולאחר שהחבר מבצע 4 הזמנות (בשווי 200 ש"ח לפחות כל אחת) אתם מקבלים 200 ש"ח מתנה למימוש באתר.

לסיכום

אתר שופרסל ישיר מיושן, לא נוח ואינו מציע לגולש חווית גלישה המתקרבת לאתרי הקניות בישראל ובטח לא לאילו הבינלאומיים. לשופרסל ישיר יש הרבה נקודות לשיפור במידה והם רוצים לפחות לישר קו מול המתחרים הישראלים מגה באינטרנט ורמי לוי, בכל הקשור לאתר קניות באינטרנט.

עדכון: בתחילת שנת 2013 עלה לאויר אתר שופרסל אונליין אשר החליף את אתר שופרסל ישיר